På ferie med en 2,5 årig

3. februar 2011

Alder:
2 år, 6 mdr.

På ferie med en 2,5 årig

Hej Helen

Vi har booket en tur til Californien om 2 måneder for mor, far og vores datter. Vi skal være afsted i 14 dage og har valgt kortest mulige flyafgange og med kun 1 stop. Vi har familie, som vi også vil besøge derovre og ellers udforske området. Mor og far har været der flere gange. Vi har valgt at minimere vores antal af steder at bo til 4 steder på 14 dage.

Hvilke tips har du til den lange flyveture? Har du nogle gode råd til en ferie, hvor man ikke bare bor det samme sted hele tiden? Mor er selvfølgelig blevet lidt nervøs, efter rejsen er bestilt :-) Måske også på grund af flere kommentarer som: "Hvordan I da flyve så langt væk med sådan et lille barn?". Men vi har altid rejst meget både ...

Annonce

... privat og med arbejde, så det synes jeg også, at hun skal vendes til. At få set noget af verden og få nogle gode oplevelser sammen.

Jf. mit sidste brev omk. at hun ville have ble på i bad, så er det heldigvis gået i sig selv igen. Vi valgte, at holde fast på at bleen skulle af, hvilket resulterede i 3 gange med skrig og skrål, men masser af positiv opmuntring fra os. Så nu er hun kommet ud med en overbevisning om, at hun faktisk godt selv kan styre det. Det har bevirket, at hun er begyndt at tisse og lave stort på toilettet både herhjemme og ved dagplejeren. Det er ikke hver dag, men en god start. Bare lige en lille opfølgning på det seneste brev.

Venlig hilsen

Forældrene som glæder sig til varmen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder